12/0
منگنز (Mn)
mg
15/0
مس (Cu)
mg
07/0
سلنیوم (Se)
µg
6/0
تیامین(ویتامین B1 )
mg
03/0
ریبوفلاوین(ویتامین B2 )
mg
03/0
نیاسین(ویتامین B3 )
mg
3/0
ویتامین C
mg
6-4
پانتوتنیك اسید
mg
596/0
 

1-6- اهمیت مدیریت تغذیه در باغات انار
تغذیه صحیح محصولات باغی نقش مهمی در كاهش ضایعات و بهبود كیفیت و طولانی کردن عمر انباری محصولات برداشت شده دارد . کود از جنبه­های مهم بررسی مقایسه کشاورزی ارگانیگ و متداول است، نوع کوددهی به مقدار زیادی روی میزان ترکیبات آنتی­اکسیدانی میوه تاثیر می­گذارد . اگرچه نیتروژن حاصل از كود شیمیایی با نیتروژن حاصل از كود آلی پس از جذب شدن از طریق ریشه دارای ماهیت یكسانی داخل محصولات باغی و زراعی دارا هستند، اما اثرات جانبی كودهای شیمیایی است كه در مواقعی موجب افت كیفیت محصول به خصو ارزش آنتی­اکسیدانی آن می­شود [محمودی و همکاران، 1387]. استفاده بی­رویه از کود­های شیمیایی باعث شده است که چرخه­های خود تنظیمی عناصر غذایی در خاک مختل شده و تولید محصولات کشاورزی کاملآ وابسته به مقدار مصرف کود­های شیمیایی شود. مصرف بیش از اندازه آن نه تنها کارائی تولید را کاهش می­دهد، بلکه ورود مواد معدنی و ترکیبات زیان­بار مثل نیتروژن به آب­های سطحی و زیر­زمینی موجب آلودگی منابع آب و خاک نیز می­شود [ملکوتی، 1379].

1-7- روش­های مختلف مدیریت تغذیه گیاهان
در پرورش درختان میوه و تولید محصول مناسب، حفظ حاصلخیزی و مدیریت چرخه عناصر غذایی از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. لذا سه شیوه کلی شامل كشاورزی متداول (مرسوم)[4]، كشاورزی ارگانیك[5] و كشاورزی تلفیقی[6] وجود دارد. در این رابطه حفظ محیط زیست و جنبه­های اقتصادی دو معیار مهم برای پذیرش هر یک از این شیوه­ها محسوب می­شود . که در زیر به اختصار به هر یک از این شیوه­ها پرداخته می­شود:

1-7-1- كشاورزی متداول (مرسوم)
كاهش حاصلخیزی خاك در بسیاری از كشورهای در حال توسعه و استفاده گیاهان از ذخایر خاك بدون جایگزینی مناسب و كافی باعث كاهش توان تولیدی مواد غذایی توسط خاك شده است. در این رابطه استفاده از كودهای شیمیایی به عنوان سریعترین راه جبران كمبود عناصر غذایی و افزایش حاصلخیزی خاك لازم به نظر می­رسد. در این سیستم از كودهای شیمیایی برای تغذیه گیاهان استفاده می­کنند و از كودهای آلی به لحاظ هزینه حمل و نقل و یا عدم دسترسی به آنها به ندرت استفاده می­شود. همچنین در این نظام تثبیت بیولوژیكی نیتروژن در اثر به كارگیری زیاد برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید كودهای نیتروژن كاهش می­یابد. لذا مواد آلی موجود در خاك اغلب در کمترین مقدار خود قرار دارد. همچنین تلفات عناصر غذایی معمولاً زیاد است به همین علت با در نظر داشتن کمترین تجمع نیترات به همراه عملكرد مطلوب، استفاده از كودهای نیتروژن مناسب در كنار ریز مغذی و كودهای آلی بسیار مفید خواهد بود. باید توجه داشت که استفاده از این کودها نیز بیش از اندازه نیاز گیاهان نباشد

Antiangiogenic activity
Punicic acid
3. Tri-chos anic acid
[4].Conventional Agriculture

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...